ÄLSKADE BÄSTA NYC

2015-12-08 @ 01:14:48
igår vart jag alltså inne i the city första gången sen dom fått upp alla juldekorationer. nog för att jag tyckte om new york innan, men nu är jag förälskad.
Det går inte ens att förklara med ord, att fånga på bild & ingen film i världen kan beskriva  känslan av jul i new york city. det är MAGISKT. 

på förmiddagen kollade vi in marknad, kollade folk som åkte skridskor mitt ibland alla skyskrapor & shoppade lite på Times Square 







sen tog vi oss över till Brooklyn för lunch på IKEA (med utsikten på första bilden, new yorks skyskrapor & en parkering full av skolbussar) & handla På oss saker som julmust, pepparkaksdeg & lite annat



sen gick vi igenom Brooklyn för att ta oss till Brooklyn bridge park för att kolla in new yorks upplysta skyline från andra sidan (som också var magiskt fiint haha) samtidigt gick vi & drack varm choklad som vi gick längst vattnet under bron.

"tänk att vi bor här.. typ, i förorten, men ändå!!" 










frusna fingrar & sentimentala samtal om att vi verkligen lever lajf, massa planer om utflykter i nyc till sommaren & väldigt eniga om att det är helt sjukt att vi bor så nära världens bästa stad, tog vi tunnelbanan tillbaks igen för att kolla in julpyntet i mörkret. 















på en av dom stora byggnaderna i midtown var det som en stor ljusshow elr vad man ska kalla de, ljusen bildade olika slott i alla dess former & färger till maffig musik, svårt att förklara & fånga på bild då de blinka o hade sig hela tiden, med det var såå fint, fick nästan nypa mig i armen.






Kommentarer
Postat av: Annnnishhh

Alltså DRÖM?????? Dör :(

2015-12-10 @ 11:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0