NYC

2015-12-23 @ 05:23:36
i söndags va jag inne i city med en kompis, vi drog till Madame Tussauds på Times Square som riktiga turister & hängde m kändisar. Sen tog vi oss till Brooklyn & favvo marknaden, kom såklart inte därifrån tomhänt. Efter de stressade vi vidare för att kolla på en julmusikal vi hört talas om som skulle hållas i en kyrka i Brooklyn, tuben stannade dock nt där vi skulle av så vi fick åka med tillbaks till nyc, byta tåg & åka tillbaks igen till Brooklyn, väl framme 15 minuter sena hade den som tur va inte börjat än, kom in i en stor jävla lokal proppfull m människor & eskorterade till lediga platser. jag vart lite skeptisk eftersom det skulle hållas i kyrkan då jag inte alls e religös, & nästan alla här är ju religösa & går i kyrkan (varje söndag är de proppat m bilar utanför alla kyrkor där jag bor) jag vart iallafall sjukt impad av föreställningen de va sjukt bra & så fiint!! 
sen på slutet predikade pastorn om hur fantastisk Jesus är, att Herren är den enda man ska bry sig om, att folk som inte är troende behöver hjälp & borde komma till honom, uppmanade alla att komma & fira nyår med han & Gud istället, att alkohol, sex & "icke religiöst beteende är en synd" allt medans hundratals människor satt nickande instämmande, applåderade & titt som tätt räckte upp handen & utbrast AMEN
Detta är såå långt ifrån hur jag själv är som person så jag fick snällt sitta där som de svarta fåret, bita mig i läppen & försöka inte storma därifrån haha















































































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0