WASHINGTON

2015-12-01 @ 04:27:43
hängde som sagt i Washington under helgen, vilket var hur fint som helst (& väldigt rent & folktomt jämfört m nyc) och det var även skönt m lite "semester" på 4 dagar. Här är en del bilder då jag fotat som en äkta turist.

när vi kom fram på torsdagen till vårt hostel packade vi upp & vilade lite. (btw att bo på hostel är ju hur kul som helst? Haha var lite skeptisk till tanken att bo i ett rum med 12 sängar, både killar & tjejer, men allt var bara svinkul & go stämning mellan alla där & personalen) sen bjöds det på thanksgiving dinner ute på altanen när det var mörkt & alla ljusslingor var tända så det var jättemysigt & goottt. Senare på kvällen drog vi ut för att kolla bio. 







Fredag & black friday = shoppiiiing hela dagen, sen på efm fick jag ett spontanryck & letade upp en tatueringsstudio med hjälp av Google för att bli märkt för livet. Efter de drog vi till the cheesecake factory för middag & god bless blev ju iinte besviken trots höga förväntningar, åt en svingod pasta & cheesecake tillverkad av Gud själv till efterrätt. På kvällen va vi slut & däckade ist för att hitta på nått


















På lördagen snörade vi på oss gummidojjorna, karta & kamera i högsta hugg & sightseeing för hela slanten. bästa jag har glömt va hälften av de vi kolla på hette men de va iaf bla. 
World war memorial, vita huset, China town, national museum of american history, Lincoln memorial, Washington monument,




































































efter ett x antal timmar turistande & ömma fötter tog vi oss till Chinatown för att käka




På kvällen när vi hängde på vårt hostel var vi helt slut & redo att däcka, men killarna som jobbade där övertygade oss att hänga med ut, lånade oss kvarglömda leg från tidigare gäst (som tillockmed tillhörde samma person haha kan inte fkn fatta att vi båda kom in haha) så vi va ett litet & blandat gäng av spanjorer, franskar, svenskar, tyskar & två killar från personalen ut till ett bar/nattklubb(ish) ställe som var asfett.  jag vet inte varför men varje gång jag dricker alkohol tycks det hända random saker runt mig, denna gången var inget undantag trots ett uppehåll på 3 månader haha & jag fick min första fylla i USA 


på söndagen blev jag verkligen påmind om hur alkoholen pekar finger åt mig inombords, inte många knop orkade utföras denna dag förutom ett biobesök med en fet Cola & popcorn med extra smör tills det var dags att ta bussen hem igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0