SILVER BAY

2015-11-23 @ 14:42:21
nu i helgen va jag iväg på "silver bay au pair course" eftersom man måste plugga ihop sammanlagt 6 credits när man är här & jobbar som au pair. Denna helgen var värd 3 så det känns skönt att redan gjort hälften. 
Dom lektionerna jag valde under helgen var; american sign language, how to travel the USA on au pair tours, digital photography techniques & creative ideas, american holidays, deconstructing personalities and understamding networking styles, nutrition and exercise.
Fredagen började i total kaos, min kompis skulle hämta mig hemma, sen skulle vi ta taxi från henne till tågstationen eftersom hon bor närmare. Hon blev sen, sen när vi väl va hemma hos henne skulle hon packa klart & jag leta upp numret till taxi. Hittar tillslut ett nummer på en mysko sida & ringer, där dröjer det, jag får ett annat nummer & ringa, men det skulle ta svinlång tid. båda får panik, & jag säger "vi får lifta" & tar mina väskor. Min kompis skrattar först men blir sen dödsserriös & tror att jag e dum i huvvet. Jag börjar iaf springa på gatan mot stan medan hon packar ihop & låser. Tredje bilen stannar iaf med 8 minuter tills tåget ska gå & en supersnäll hockeytränare med en megabil full i hockeygrejer som stank svett körde oss i rally till stationen. 
När vi kommer fram e tåget redan där, jag springer & håller dörrarna & tvingas stoppa dom Från att stängas med min väska typ 10 gånger med irriterade resenärer gloendes på mig medan min kompis köper biljetter. 
Sen kom vi iaf till stamford där vi sprang runt som galningar för att hinna med bytet till fairfield, väl där blev vi upphämtade av två tjejer som vi åkte med till Oxford där tjejen som skulle köra bodde. 
Här är iaf lite bilder från helgen. 
 
 
 



 
 
 
 



 



 

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0