21

2015-10-22 @ 02:18:23
idag var jag ute o gick i över 2 timmar(!) det är ju dock allt åt helvete nu då jag sitter med en chipspåse & choklad från IKEA i sängen
tog iallafall dessa bilder när jag gick, såhär ser det ut överallt utanför själva centrum. Skog & stora fina hus, dom allra största husen (aka rikaste människorna) bor dock bakom höga murar & låsta grindar. 
innan jag åkte hit läste jag på Google att New Canaan är en utav de rikaste städerna i landet & tänkte sen nt mer på de. Men så fort man kommer hit är det nått man märker direkt, inte bara på husen, men alla människor. Väldigt många av mammorna har au pair/nanny på heltid, även om dem är hemmafruar & hänger m vänner, spelar tennis & lunchar hela dagarna. det är faktiskt lite sorgligt tkr jag haha men ändå komiskt, i parken till exempel, typ alla ungarna är där m au pair/nanny. Och om mamman e med går hon vid sidan av med solbrillorna på, någon form av designerväska, ögonen klistrade på mobilen & höga klackar. 
I princip alla har städerskor som kommer & städar hela huset också, samt trädgårdsarbetare som sköter trädgården. familjen jag bor med har båda två som kommer förbi 1 gång varannan vecka. kom förövrigt på en av trädgårdsarbetarna stå nedanför mitt badrumsfönster o kolla in samtidigt som han kastade frö på ett & samma ställe lite för länge haha

 


























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0