MIN HELG

2015-10-26 @ 16:42:08
denna helgen har i princip jag & Ida varit klistrade till varandra och jag har bara varit hemma för att sova. I lördags hämtade jag upp henne och så körde vi till Norwalk för att kolla in en halloween butik. Och hjälp det fanns verkligen allt och lite till. Det har varit svårt att hitta nått i år att klä ut sig till, för de första måste de vara "barnvänligt" då vi faktiskt jobbar m ungar haha & förmodligen kommer gå trick or treat m dom. Men även nått man kan tänka sig ha på sig sen på kvällen då vi har planer på att dra in till new york på halloween parade. Och sen vill man ju nt betala för mycket + att man ska få med sig all skit man samlat på sig under 1 år hem haha. Jag fick med mig en liten grej iaf.
Sen när jag kom hem var 50 års festen i gång för min host dad, jag stack dock bara in för att heja & prata lite innan jag åkte hem till Ida där vi kolla netflix hela kvällen.
söndag förmiddag var de halloween parade här i new canaan som vi var inne & kolla på, ändå 1 hel vecka innan? Huvudgatan var iaf avspärrad & poliser på plats för att styra upp. 
Efteråt körde vi till ett köpcentrum i stamford för att möta upp en ny svensk au pair som bor. Vi lunchade, shoppade & fika. 
Sen vid halv 6 tiden fick vi sms av vår tyska kompis som skulle på tinderdejt och frågade om vi ville vara undercover spioner, och inte ville vi att hon skulle dö så vi fick adressen, satte oss bilen & körde dit. När gps;en sa "you have reached your final destination" var jag övertygad om att vi hamnat fel. Vi befann oss på en nattsvart parkering som inte ens kunde lysas upp av mina helljus. Efter en stund kom iaf vår kompis dit & vi typ blandade gapskratt med panikattacker så konstigt detta var. Sen kom grabben iaf, jag & Ida skyndade in i bilen, lutade bilsätena till Max bakåt, duckade, och dom gick iväg till en strand en bit bort. Sen när vi skulle följa efter & smyga lite på dom var dom puts väck. Vi fick panik, det var kolsvart ute & våra skor var fyllda med sand. Efter ett bra tag går vi ut på en brygga för att kolla, och där kommer dom gåendes rakt emot oss, vafan gör vi?? springer åt motsatt håll? hoppar i vattnet? nej vi låtsas helt enkelt vara turister, jag tar upp min mobil börjar fota Ida och rakt ut mot havet med blixt  (bilderna längst ner) och dom går förbi oss pratandes. Klockan blir mycket, vi har krupit i sanden, legat och spanat på kulllar, gömt oss i buskar, tappat bort dom igen, gömt oss på en snuskig toa, och vi båda skulle jobba tidigt dagen efter. vi sitter iaf i bilen och väntar på svar från bianka om hon ska hem snart, inget svar så vi bestämmer oss för att åka hem. När jag ska köra ut från parkeringen kommer 3 polisbilar körandes i full fart. Fan helvete tänker vi, nu e hon död, mördad av tinderkillen. Jag vänder, kör tillbaks o parkerar. Vi springer till stranden, och där sitter dom, på en såndär hög lifeguard stol under helmåmen på stranden. pjuh. vi kunde åka hem & bestämde oss att vi fan också skulle gå på tinderdejt i USA nån gång.

HALLOWEN BUTIKEN 











 
















 








HALLOWEEN PARADE IN NEW CANAAN











 UNDERCOVER TINDERDEJT;





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0